V energetickém sektoru, kde by důvěra a spolehlivost měly být na prvním místě, se bohužel objevují i případy, které vrhají stín na celý obor. Jedním z takových dodavatelů, na kterého se v poslední době hromadí stížnosti, je společnost AZ Energies s.r.o. (IČ: 06742157). Pokud jste jejich zákazníkem nebo o změně dodavatele uvažujete, měli byste zbystřit.
Hlavním kamenem úrazu u AZ Energies s.r.o. jsou opakované a systematické problémy s včasným vyplácením závazků vůči svým zákazníkům. Nespokojenost se týká především dvou klíčových oblastí:
Jde o desítky klientů, kterým AZ Energies s.r.o. dluží dohromady nižší jednotky statisíců korun. Takové jednání je pro dodavatele energií naprosto nepřijatelné.
Kromě finančních problémů se zákazníci AZ Energies s.r.o. potýkají také s katastrofální komunikací. Dovolat se na zákaznickou linku je prý téměř nemožné. Klienti si stěžují, že dodavatel s nimi vůbec nekomunikuje, na dotazy neodpovídá a řešení jejich problémů je v nedohlednu. Nedostatečná komunikace jen prohlubuje frustraci a bezmoc zákazníků, kteří se snaží své peníze získat zpět.
Společnost Šetři za tři s.r.o., která mnoho z těchto poškozených klientů AZ Energies s.r.o. zprostředkovala, situaci aktivně monitoruje a řeší. Nejenže denně komunikuje a posílá urgence na AZ Energies ohledně neprovedených plateb, ale také se aktivně snaží pomoci svým klientům získat dlužné částky zpět.
Závažnost situace podtrhuje i to, že celá situace byla předmětem reportáže České televize, kde někteří klienti zprostředkovaní firmou Šetři za tři poskytli telefonicky rozhovor o alarmující platební morálce AZ Energies.
V současné době firma Šetři za tři aktivně oslovuje klienty mailovou komunikací a sbírá informace o celkových dlužných částkách, aby dále nabídla vhodné řešení pro získání těchto peněz. To zahrnuje spolupráci s platformou Onlinemediator.cz pro případnou hromadnou žalobu.
Tyto závažné problémy nezůstávají bez povšimnutí. Na společnost AZ Energies s.r.o. již běží řízení na platformě Onlinemediator.cz, která sdružuje poškozené klienty a připravuje se na případnou hromadnou žalobu. To je jasný signál, že situace je skutečně vážná a individuální stížnosti nemají dostatečnou sílu.
Opakovaně také chodí výzvy k šetření na Energetický regulační úřad (ERÚ), který je regulátorem obchodníků s licencí a měl by do takových situací aktivně zasahovat. Je klíčové, aby ERÚ zaujal pevný postoj a postavil se za práva zákazníků, a to jak spotřebitelů, tak i firemních odběratelů, a zajistil nápravu.
Pokud se potýkáte s podobnými problémy s AZ Energies s.r.o., doporučujeme následující kroky:
Problémy s dodavateli energií mohou být velmi stresující, ale pamatujte, že nejste sami. Společnými silami a s podporou regulačních orgánů a právních platforem lze dosáhnout nápravy.